Листопад 23, 2017

Коментар Неди Нежданої щодо Премії

Neda Nejdana

Не можу мовчати. Вважаю, що це ПОВНА ПРОФАНАЦІЯ цієї премії. Кажу не про персоналії, які можуть бути чудовими профі. Про саму систему. Це київська премія чи вузький міжсобойчик радянського зразка? ЖОДНОГО незалежного театру з понад 50-и в Києві, ЖОДНОГО незалежного режисера, критика, продюсера, ЖОДНОГО драматурга, ЖОДНОГО театрального центру. Прив’язувати експертів до театрів і ще й ЛИШЕ державної форми власності – це ПОВНИЙ ФЕОДАЛІЗМ. Не «прикріпачені» – не громадяни України, не мешканці Києва? Не профі? Не працюють для киян? Марсіани? Про яку об’єктивність може йти мова? Це просто ганьба для всього театрального життя Києва.

 

 

Andri Gunnishoff
характерно, що в якості Персоналій всласне вказані Театри (1. Національний академічний драматичний театр ім. Івана Франка, 2. Циганський музично-драматичний театр “Романс”,3. Київський академічний театр юного глядача на Липках…. etc.) Національний Академічний Драматичний Театр – цікаве ім.я в людини….справжні прізвища – то лише додаток…наче опис театру…

Anatoly Levchenko
А ну їх, їй-богу, убогі якісь, навіть стрічку бруднити не хочеться ..

Юлія Самборська
Ви неуважно читали. Ніякої ганьби там немає. В експертній групі багато достойних і справді незалежних у своїх мистецьких смаках людей. Я їх знаю давно і особисто.

Цікаво, якби Вас включили до складу експертів, Ви б, мабуть, написали, як все правильно та справедливо. Тому ніколи і не включать.

Oleksandr Miroshnychenko
А хто сказав, що люди не достойні? Питання було кардинально в іншому. Ганьба в тому, що це виходит далеко не премія. яка дійсно створює картину театрального Києва, а така собі “тусовка” окремих театрів з окремими експертами. Питання не в прізвищах експертів. а в абсолютно недолугому принципі як формування експертної групи так і в принципі відбору вистав. Тільки давайте без всіляких вигуків типу ” ви так кажете – бо вас не висувають” Це аргумент на рівні “сам дурак”. Не бачити, що з премію щось не так – обманювати себе. Повторюсь. Не в прізвищах експертів і не в виставах справа Питання було задане зовсім інші. Зрозуміло. що це питання не для всіх примне. І ще нагадаю одну річ. Це не приватна премія. А якщо ми говоримо про премію, яка фінансуться не з приватних джерел – правила повинні бути трохи іншими. Це ж аксіома. Непримно говорити на цю тему? Все всіх влаштовує? А доведеться і говорити і змінювати

Петро Ластівка
Мав необережність неодноразово давати згоду членувати в журі, через що наживав недругів,мстивців,втрачав доброзичливців і навіть друзів,а все через те,що всі фести і в Україні, і в інших краінах – це МІЖСОБОЙЧИК І ДЕРЕБАН. І іншого фестам не дано,бо є “організатор і його друзі”

Олег Драч
Твоя правда, Петре.

Viktor Kozhevnikov
Побывайте как нибудь на JOYFEST и увидите что в Украине возможен современный европейский фестиваль где доброжелательное международное жюри раздает не медальки а полезные для творцов советы.

Петро Ластівка
Фест без конкурсів,без нагород сумнівних,без лауреатств. Мистецька тусовка. А вже глядачі хай розповідають ,що кому сподобалось або не сподобалось,журналісти хай пишуть,критики за своім бажанням хай пишуть. Таке.

Брижань Сергій
Київська пектораль вже багато років подається в наших ЗМІ, як захід всеукраїнського масштабу. От і змагаються вже багато років міз собою за пектораль два театри ляльок. Київський театр маріонеток, як я зрозумів, вже в цьому участі не приймає.

Ільїна Генсіцька
Театр маріонеток цього року немає прем’єрних вистав. До участі беруться прем’єрні вистави поточного року, тобто 2017.

Брижань Сергій
Ну, максимум, три. В Україні їх більше двадцяти, не рахуючи хороших професійних театрів приватної форми власності.

Neda Nejdana
Юлія Самборська – Це ви неуважно читали. Я цитую: “кажу не про персоналії” (чимало з них знаю і поважаю) а про СИСТЕМУ, феодальну і корупційну від початку. Брати до уваги ЛИШЕ державні (міські) театри і ПОВНІСТЮ ігнорувати всі центри, незалежні театри,митців, незалежних від всіх театрів (ЯКИХ БІЛЬШІСТЬ!) – це своєрідний РАСИЗМ, АНТИРЕФОРМА і СРСР-2.0. Особисто моя зацікавленість тут нульова, бо, по-перше, номінації драматургії тут немає (що вважаю геноцидом мого фаху). По-друге, не претендувала і не претендую бути там експертом, «журити» взагалі не люблю, хоч і доводилось бути експертом не раз і в значно масштабніших формах (наприклад, всеєвропейський фест у Вісбадені). А брати на себе роль «провидиці», що я (чи будь-хто) зробить в майбутньому і яка буде премія завтра – вважаю абсурдним і смішним. «Хочеш насмішити Бога, розкажи про свої плани…»

Oleksandr Miroshnychenko
І є ще один аспект. Це премія СТД. Не окремих особистостей в СТД. Не окремих напрямків та тусовок, а саме всієї СТД. Отже і участь ВСІХ членів СТД ( в усякому разі київського осередку) повинна бути максимальною. Пару років тому ми запропонували простий алгоритм. В принципі – єдино можливий. Всі(!) члени київського осередку голосують за вистави, що сподобались. Щоб не було сумнівного голосування – не маєш права голосувати за свій театр. Це голосування дає певний рейтинг вистав. Додатково проводиться глядацький рейтинг( у вигляді інтернет опитування). Тут теж вибудовується свій рейтинг-список. Сума двох оцінок визначає приміром двадцять найкращих вистав. І ось вже ці вистави оцінюють справді незалежні експерти. Чому не захотіли брати таку, перевірену в багатьох країнах схему? Зрозуміло чому. Бо тоді в лідери почнуть виходити зовсім інші вистави. Мова не про медальки. Мова про елементарну етику і авторитет премії.

Наталія Максимчук
Друзі,всюди де судді та експерти заслужені і народні друзі одне одного мало мистецтва. Останнім часом отримую колосальне задоволення від молодіжних фестів незалежних театрів,аматорських і народних колективів. Там свобода!Та заангажованість мінімальна.

Wiacheslaw Zhyla
Експерти мають бути не заангажовані з центру, а зі всієї країни. Незалежні. Анонімне голосування хоч трохи гарантує відносну об’єктивність оцінки. І, якщо премія всеукраїнська, чому не представлені театри зі всієї країни?!

Ільїна Генсіцька
Премія КИЇВСЬКА!!!!

Oleksandr Miroshnychenko
Премія дійсно суто київська. Так що навряд чи можемо вимагати аби були експерти з усієї країни. Але навіть якщо б експерти були з різних міст – це б нічого б не змінило. Проблема ж навіть не в самих експертах, а в недолугості системи. І зрозуміло що ця недолугість комусь вигідна. Насправді ж дуже простий алгоритм. Повинні розглядатись ВСІ прем’єри ВСІХ театрів. Повинні оцінюватись ВСІМА членами київського СТД (бо це премія саме СТД) плюс реальними глядачами. Питання ж не в тому, що висунуті вистави погані чи експерти непрофесійні. Питання в репрезентативності премії. Вона не показує реальну картину київського театрального життя. А значить сам сенс її існування зводиться до нуля. І тоді виходить, що часто талановиті вистави, які мають значний резонанс і популярність у публіки залишаються “за бортом”. А в лідери виходять, може і гарні вистави але такі, які мають популярність лише в обмеженому колі певних експертів. Тоді який сенс в цьому?

Брижань Сергій
В ЗМІ її подають, як всеукраїнську премію. Про це балачка. Тому в назву справедливо було б підкреслити цей сумний факт, і написати Міська премія Київська пектораль..

Брижань Сергій
У нас, немає, на жаль, фестиваля, який би був на рівні російської “золотої маски”, у якому приймають участь всі театри всіх форм власності – музичні, пластичні, драматичні, театри ляльок, експериментальні.

Oleksandr Miroshnychenko
Брижань Сергій І тут питання виникає чому такої премії немає? Далеко не з фінансових причин. ПЕКТОРАЛЬ в нинішньому вигляді зручна і вигідна певній групі колег. Чи будуть вони перейматись створенням дійсно “прозорої” та чесної премії? Сумніваюсь.

Анна Липківська
Алгоритм всеукраінськоі преміі давно розроблений.Наразі свіжий варіант гниє у Мінкульті, як і всі попередні, бо там все надто прозоро, не напиляєш бюджет, як звикли…

Oleksandr Miroshnychenko
Анна Липківська Так про це і мова. В алгоритмі нормальної премії особливих проблем немає. Є проблема в конкретних людях

Брижань Сергій
Для того, щоб проводити всеукраїнський фестиваль не потрібні ніякі бюрократичні структури. Щороку всі театри ляльок України проводять всеукраїнський огляд конкурс “Прем’єри сезону”, в якому щорічно приймає участь більше 20 театрів ляльок України різної форми власності. Так само ми можемо об’єднати наші зусилля та ідеї заради створення загальнонаціональної події. Якщо надійдуть такі пропозиції, лялькарі, сподіваюсь, будуть раді співпраці.

Wiacheslaw Zhyla
Брижань Сергій Я не лялькар! Але я, за всіх нас трудівників ланів театру!

Анна Липківська
Із лялькарями – із задоволенням, але нормально “накрити” всю територію Украіни, врахувати всіх максимально, потрібні координація, відрядження та офіційні повноваження.

Wiacheslaw Zhyla
А як же?! Анничко! Все в твоїх і колег по класу руках! А ми Вас підтримаємо! А нас не мало..!!!!!!!

Анна Липківська
Вся наша розробка з колегами лежить в СТД та Мінкульті з весни. Як тільки буде відмашка – збираємо експертів та працюємо. Я не можу “підписувати” людей на великий проект з переглядом двох сотень заявок (мінімум), поіздками тощо, на чистому ентузіазмі та без жодних гарантій.

Wiacheslaw Zhyla
Анничко! —– В Україні – найкраща!!!!! Люблю, ціную!

Анна Липківська0
…а не кличете!

Wiacheslaw Zhyla
Анна Липківська Директори-худкерівники жмуть гроші!!!!!!

Петро Ластівка
Наклеп. Я не жму,хоч в набагато складніших умовах працюю,ніж колеги.

Wiacheslaw Zhyla
Конечно! Худрукам можна… А вільним художникам?,,

Петро Ластівка
І вільним художникам… На! Стоп. Але ж ти не вільний. Ти на контракті!

Wiacheslaw Zhyla
Ще ні!!!!!

Петро Ластівка
Чи вже ні?

Wiacheslaw Zhyla
Ще працюю… Але, Петро Петровичу….. у нас це скоро робиться… Пригадай Курбаса, Куліша… як ти з своєю філософією не вписуєшся у політику сьогоднішньої влади – геть!!!!, на жаль… Україно-Україно…

Петро Ластівка
Це ти мені розповідаєш.?

DIRECTED BYlorem vestibulum
WRITTEN BYFusce pulvina & Nam cursus

FILMSTUDIONAME PRESENTSAN Fusce suscipit PRODUCTIONA laoreet a PICTURE lobortis neque CASTINGBY risus vulputate COSTUMESBY enim leo PRODUCTIONDESIGNER libero tortor DIRECTOROFPHOTOGRAPHY gravida tellus MUSICBY endrerit sagittis EDITEDBY Maecenas dictum EXECUTIVEPRODUCER tincidunt lobortis PRODUCEDBY Cras pellente STORYBY vitae pelle SCREENPLAYBY Duis accumsan WRITERDIRECTEDBY Nam purus