Березень 16, 2018

А хом’ячка шкода

«Різня» — перша прем’єра нового сезону в столичному Молодому театрі

Ексцентричну комедію французького драматурга Ясміни Рези «Божество різанини»  поставила Влада Бєлозоренко ( український переклад — Івана Рябчія). Коротке слово «Різня» на афіші звучить надто буквально й навіть претензійно. Бо в сучасному нашому світі це слово зовсім не метафоричне, якщо згадати недавню стрілянину в Лас-Вегасі чи які-небудь ближчі до нас приклади. Тим часом ні в п’єсі, ні у виставі немає ніякої різанини…

Про що комедія? Один підліток вибив два зуби іншому, і от їхні батьки зійшлися, щоб залагодити інцидент цивілізовано. Адже вони люди толерантні, екологічно мислячі й не чужі мистецтву. І тут виявляється, що благополучна добропорядність обох сімейств — лише красива модна обгортка, насправді тут панує руйнівний егоїзм . Тож не дивно, що їхні діти бавляться вуличним хуліганством. Як сказали б наші попередники, ця п’єса «розвінчує лицемірну буржуазну мораль».

Зрештою, десь так воно й є. І в цьому, можливо, ховається відчуття дежавю, передбачуваності всього, що відбувається на сцені. Хіба що сценографія Володимира Карашевського на початку трохи загадкова — чорні поліетиленові подушки, що слугують як м’які меблі. Насправді ж то банальні мішки для сміття, в такий мішок при нагоді елегантно блює пані Анетта Рей. А у фіналі ці надуті пакети, мов хмари або чорні глянцеві дирижаблі, плавають над головами глядачів. Мовляв, тремти, буржуй, зараз дощ буде!

Акторський склад чудовий: Римма Зюбіна (Вероніка), Ірма Вітовська (Анетта Рей), Анатолій Сомик (Мішель), Олександр Ромашко (Ален Рей). Назагал вистава має всі ознаки добре зробленої гламурної речі — такий собі євростандарт, що його можна показувати хоч у Києві, хоч у Парижі, й тут і там це не буде чимось несподіваним, сама передбачуваність слугує гарантією споживчої цінності, публіка любить подібні видовища. Разом із тим, є враження, що ти дивишся не виставу Молодого театру, а антрепризу за участю акторів цього театру. Різниця між репертуарною виставою та антрепризою ніби й невловима, але відчутна. Антреприза (принаймні у нас) розрахована на ту публіку, яка любить не так театр, як артистів. Парадоксально, але факт! Цій публіці хочеться, щоб на сцені була комедія, а в ній — улюблені телезірки, від початку до фіналу. А ще — щоб був хеппі-енд. Він тут є, хоч і своєрідний: у фіналі всі персонажі оплакують долю хатнього хом’ячка, випущеного з клітки в невідомий і жорстокий світ, де різанина, як уже сказано, зовсім не метафора…

Іван БАБЕНКО

https://day.kyiv.ua/uk/article/kultura/homyachka-shkoda

DIRECTED BYlorem vestibulum
WRITTEN BYFusce pulvina & Nam cursus

FILMSTUDIONAME PRESENTSAN Fusce suscipit PRODUCTIONA laoreet a PICTURE lobortis neque CASTINGBY risus vulputate COSTUMESBY enim leo PRODUCTIONDESIGNER libero tortor DIRECTOROFPHOTOGRAPHY gravida tellus MUSICBY endrerit sagittis EDITEDBY Maecenas dictum EXECUTIVEPRODUCER tincidunt lobortis PRODUCEDBY Cras pellente STORYBY vitae pelle SCREENPLAYBY Duis accumsan WRITERDIRECTEDBY Nam purus