Грудень 24, 2021

За оригінальність авторських сценічних інтерпретацій кращих творів світової та української драматургічної класики

КОРОНА «ДНЯ»

Іван УРИВСЬКИЙ, режисер, який цьогоріч представив  резонансні постановки – «Пер Гюнт» Генріка Ібсена  та «Безталанна» Івана Карпенка-Карого на першій сцені України – Національного театру ім. Івана Франка

Низка нових вистав франківців сезону 2020-2021 років, зокрема постановки режисера Івана Уривського,  є свідченням творчого пошуку Національним театром свого оновленого естетичного обличчя. Поява «Пер Гюнта» Ібсена у цьому контексті є переосмисленням театром власного видатного історичного досвіду, яким легендарний театр не тільки віддає данину минулому – великим Сергію Данченку та Богдану Ступці, а й декларує усвідомлення необхідності творити у ритмах сучасного європейського театру.

Уривський створив на сцені свій фірмовий світ образності та символізму, народжений не холодною вимученою уявою, а палкою режисерською фантазією, підкріпленою творчим соратництвом й ментальним взаєморозумінням із художником-постановником Петром Богомазовим. Вже сформований цей тандем щоразу дає вражаючий результат: спалахом оманливої простоти сценографічного рішення і водночас глибиною і розмаїттям сценічних сенсів.

Цього ж року Іван Уривський із творчою командою вистави «Лимерівна» за п’єсою українського класика Панаса Мирного, – тріумфально презентував сучасний український театр на престижному міжнародному театральному фестивалі Mitem у Будапешті.

Такий самий феєричний фестивальний успіх спіткав й виставу Івана Уривського «Трамвай «Бажання» за п’єсою Теннессі Вільямса у межах українських сценічних форумів-оглядів у Коломиї та Херсоні («Мельпомена Таврії»).

Молодий режисер продовжує талановито, свіжо і небанально розкривати акторські індивідуальності молодого покоління франківців у постановках на основі вітчизняної класики, зокрема у «Безталанній»: Марини Кошкіної, Віри Зіневич, Акмала Гурезова, Рената Сеттарова, Захара Нечипора, Віри Мазур, В’ячеслава Хостікоєва, Віталія Ажнова.

Ця постановка у сценічній версії Уривського є прекрасною демонстрацією необмежених художніх можливостей української класики IXX століття саме в авторській транскрипції молодого покоління українських режисерів XXI століття, що воліють розкривати українські тексти крізь європейську призму метафоричного театру, відчувши і відкривши в українській драмі позаминулого століття нові енергетичні коди та нові художні смисли.

Наразі Іван Уривський готує на 2022 рік для репертуару українського Національного театру одну з найвідоміших європейських  п’єс, у центрі якої вічні і завжди актуальні філософські проблеми.

Джерело

DIRECTED BYlorem vestibulum
WRITTEN BYFusce pulvina & Nam cursus

FILMSTUDIONAME PRESENTSAN Fusce suscipit PRODUCTIONA laoreet a PICTURE lobortis neque CASTINGBY risus vulputate COSTUMESBY enim leo PRODUCTIONDESIGNER libero tortor DIRECTOROFPHOTOGRAPHY gravida tellus MUSICBY endrerit sagittis EDITEDBY Maecenas dictum EXECUTIVEPRODUCER tincidunt lobortis PRODUCEDBY Cras pellente STORYBY vitae pelle SCREENPLAYBY Duis accumsan WRITERDIRECTEDBY Nam purus